Nogmaals de Achterstraat in Hoorn

Vandaag een bezoek gebracht aan het Westfries Archief in Hoorn. Twee leuke bronnen gevonden.

De eerste is een verslag van het aandeel van het bataljon van de Mobiele Schutterij waarin Jacob van Slot dienst deed.

Het tweede is een rijmkroniek op zang over de lotgevallen van dit bataljon in de jaren 1832. Ik hoopte in deze bron iets te vinden over de dood van Jacob van Slot. Daarover stond niets in het rijmwerkje, maar Fijnaart komt wel uitgebreid aan bod.

Op mijn Facebookpagina schrijf ik hierover wat meer.

Na mijn bezoek aan het Archief ben ik op zoek gegaan naar de Achterstraat en ik heb daar deze twee foto’s gemaakt.

Vergelijk met de schilderijen van Cornelis Springer.

IMG_1025

Over Anne Mieke Vermeulen


Geef een reactie

