Roosendaal 1830-2015

Donderdag moest ik naar Fijnaart. Een journaliste van BNDeStem wilde mij interviewen over mijn boek en ’s avonds hield ik een lezing over het historisch onderzoek dat ik voor mijn verhaal heb gedaan. Daarvoor ben ik even door Roosendaal gelopen. Ik doe dat vaker: zoek de plekken op die in mijn boek een rol spelen en probeer mij in te beelden hoe het er uitzag in de tijd waarover ik schrijf. Zo kwam ik op de Markt in Roosendaal. Maar het dorpje van toe is een stad geworden en met al die terrassen en winkels op de markt was het erg moeilijk om de 19de eeuwse sfeer in mezelf op te roepen. Daarvoor houd ik me dan toch maar bij de 19de eeuwse litho.

Hoofdwacht van de Schutterij in RoosendaalIMG_1097

Over Anne Mieke Vermeulen


6 responses to “Roosendaal 1830-2015

Geef een reactie

