Tjimahi

Dit keer een persoonlijke noot. Deze foto’s ontving ik zojuist via WhatsApp uit Indonesie van mijn broer(tje) Paul Vermeulen. Het zijn foto’s van het toenmalige Jappenkamp Tjimahi, waar onze vader als jongen gevangen heeft gezeten. Ze konden er niet naar binnen, want het complex functioneert nu als gevangenis. Toch bijzonder!

IMG_1127

 

IMG_1128

Over Anne Mieke Vermeulen


4 responses to “Tjimahi

  • bloggersterk

    Heel bijzonder dat het nog altijd als interneringskamp in gebruik is. Krijg je toch een raar gevoel bij, lijkt me, als het zo dicht bij je staat.

    Liked by 1 persoon

    • Anne Mieke Vermeulen

      Ja, het is heel raar. Uit de nalatenschap van mijn vader kwamen wat gecensureerde kaartjes die mijn vader en oma elkaar over en weer hebben geschreven. Daardoor wisten we in welke kampen ze hebben gezeten. Mijn vader bagatelliseerde die kampjaren altijd en liet er eigenlijk niet veel over los.

      Like

  • Corja

    Dat moet een vreselijke tijd geweest zijn. Zo erg dat mensen die het konden navertellen dit liever niet deden. Ik vind het schokkend om te lezen dat ditzelfde gebouw nu dienst doet als gevangenis. Je zou toch wat kunnen leren van de geschiedenis, zou je denken. Het lijkt me ook raar voor jou om die beelden via Whatsapp te ontvangen en er dan niet direct met je broer over te kunnen praten. Het zal best heel wat losmaken.

    Liked by 2 people

  • elsjeveth

    oei! daar zullen zich veel dolende zielen bevinden. dat het gebouw nu nog dienst doet als gevangenis stemt tot nadenken. ondanks de zonnige foto’s lijkt het me een heel nare gewaarwording deze beelden te zien.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

