De mens achter de schrijver

Op zoek naar foto’s van mijn vader, kwam ik wat oude plaatjes tegen uit de tijd dat ik archeologie studeerde. We schrijven de jaren ’80 van de vorige eeuw.

Hier zet ik een boring tijdens een veldwerkweek fysische geografie in Duitsland. Zo leerden we de opbouw van de bodem in kaart te brengen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Met deze pulsboor werden de diepere lagen onderzocht.

Ook dit is fysische geografie. Het bepalen van de korrelgrootte. De plaats: Valesio (Zuid-Italië)

 

Wat de prof. hier uitlegt? Dat zou ik even na moeten kijken in mijn aantekeningen

Op diezelfde lokatie vond ik deze Romeinse waterspuwer

en deze amfoor

En hier leggen we een ruimte vrij van een Romeins badhuis.

Vinden jullie dit leuk? Dan een volgende keer meer in het kader van:

‘De mens achter de schrijver’

Over Anne Mieke Vermeulen


3 responses to “De mens achter de schrijver

Geef een reactie

